01 October, 2013



Sakinah's books

الإعجاز العلمي في السنة النبوية
Rise of Colleges: Institutions of Learning in Islam and the West
The Transmission of Knowledge in Medieval Cairo: A Social History of Islamic Education
Writing for Academic Journals
Beyond the Written Word: Oral Aspects of Scripture in the History of Religion
Introduction to the Talmud and Midrash
Ayat-ayat Cinta
الرحيق المختوم
Religion, Learning and Science in the 'Abbasid Period
Writing Ethnographic Fieldnotes
Menjernih Hidup Beragama
The Rise Of Humanism In Classical Islam And The Christian West: With Special Reference To Scholasticism
الباعث الحثيث: شرح اختصار علوم الحديث
قواعد في علوم الحديث
مباحث في علوم الحديث
منهج النقد في علوم الحديث
مقدمة ابن الصلاح في علوم الحديث
أصول في التفسير
التفسير الكبير
التفسير والمفسرون


Sakinah Saptu's favorite books »




Seawal penglibatan saya di laman sosial Goodreads pada bulan Oktober 2012, saya tidak berapa aktif menggunakannya kerana tidak banyak buku dalam bahasa Arab dan Melayu yang menjadi bacaan saya tersenarai di sini. Tetapi hari ini, saya melihat ruangan goodreads adalah ruangan sosial yang sihat dalam membina rangkaian sahabat berjiwa buku dan ilmu. Fungsinya hampir sama dengan FB. Updatelah apa yang anda rasa ingin di'update' dan Like lah apa yang anda rasa ingin di'like'. Cuma ia khusus dan terhad untuk buku-buku. 


Apapun, pada pandangan saya, andai ia dapat digunakan dengan bijak, ruangan ini mampu menjadi tempat membina minda intelektual dan memupuk serta mengasah budaya cinta ilmu dan buku. Saya cuba merancakkan ruangan ini sebagai ganti kepada FB. Justeru, saya menjemput siapa yang sudi untuk menyemarakkan rangkaian goodreads saya.



0 Comments:

Post a Comment