04 January, 2012

Teringat ada seorang peserta seminar buat kecoh semasa saya membuat pembentangan di KUIS pada tahun 2010. 


Setiap slaid yang saya bentangkan dipermain-mainkan sehinggalah seorang pensyarah bertanya sesuatu kepadanya dengan perlahan lalu dia pun menjawab dengan kuatnya:


 "Eh, Sakinah Saptu! Siapa tak kenal!!!" 


Fuhh...masa tu, saya kata: "Ya Allah...siapakah hambamu itu? Adakah saya mengenali dia?" 


Muka saya merah. Malu dengan semua yang hadir di dalam dewan seminar itu. 


Terdiam sebentar. Mencari kekuatan. 


Kemudian saya senyum dan meneruskan pembentangan. 


Tapi, ketahuilah..ia seperti mimpi ngeri kerana saya bimbang orang akan mengatakan: "Mungkin lelaki itu ada masalah peribadi dengan saya". 


Apapun, ia adalah satu pengalaman yang berharga untuk saya dan bila teringat kembali rasa ingin ketawa pula. 


Hai..macam-macam perangai manusia ni,ya? =)

0 Comments:

Post a Comment