03 November, 2011

Bismillah

Lama bukan saya tidak menulis di sini?

Bukan tidak mahu cuma mungkin kerana lidah saya kelu yang menyebabkan jari-jemari saya kaku.

Ada perkara yang mematikan rasa tapi bukan perjuangan.
Ada perkara yang menggugat semangat tapi ia bukan penghalang untuk meneruskan kehidupan.

Tatkala dalam hati kita punya seribu satu kesedihan yang tidak terluah, kita hanya punya airmata sebagai pengganti bicara. Ketahuilah, mengalirkan airmata bukan tanda TIDAK REDHA.



Saya terus berusaha mengukir senyuman kerana selalu percaya bahawa senyum itu indah walau hati berkalang gundah. Biarlah dengan apa jua yang berlaku dan atas alasan apa pun diberikan kepada saya kenapa ia berlaku, tapi bila sekali jiwa dilukai ia tetap meninggalkan kesan yang dalam.

Luka sudah baik tapi parutnya tetap ada.

Alhamdulillah,
airmata sudah berhenti,
tidak mahu ada lagi benci,
masih ada kasih dalam hati,
walau sudah tawar hati,
Sungguh ia adalah hadiah dari Ilahi.

Nabi s.a.w bersabda yang bermaksud:

“Tidaklah seorang Muslim ditimpa keletihan, penyakit, kesusahaan, kesedihan, gangguan dan kegelisahan sehinggalah duri yang menusuknya, melainkan Allah akan menghapuskan sebahagian dari dosa-dosanya”(HR al-Bukhari, No 5514).

0 Comments:

Post a Comment