10 August, 2010

Bismillah

Salam Ramadhan buat semua pengunjung setia blog umairah-sh.



Tiada banyak yang ingin saya bicarakan pada malam ini lantaran kondisi kesihatan yang tidak berapa baik. Mohon doa dari semuanya untuk kesihatan saya.

Kemungkinan tiada banyak yang dapat saya kongsikan dengan semua pada bulan ini dek kerana dibelenggu dengan amanah yang belum lagi sampai ke penghujungnya. Kemungkinan juga saya perlu berehat seketika sekali lagi dari menulis melainkan jika di sana terdapat perkara-perkara yang saya rasa amat perlu untuk dibicarakan, diluahkan dan dikongsikan bersama.

Apapun saya rindu Ramadhan di tanah air sendiri berbanding di bumi singgahan ilmu ini. Pasti yang belum pernah memijak Kota Singa di bulan Ramadhan berasa pelik dengan kenyataan saya, tapi percayalah Kota Singa tidak pernah sunyi dengan pesta ibadahnya walau kami adalah minoriti Muslim dan bukan sebuah negara Islam. Justeru, ada kerinduan yang menggamit jauh di sudut hati...

Pada mereka yang menantikan dan sering tertanya-tanya tentang kepulangan saya ke kota Singa. Insya Allah, saya akan kembali berada di kota itu pada 4 malam terakhir Ramadhan. Tentu indah rasanya dapat merasai detik-detik akhir Ramadhan di bumi sendiri :)

Akhir sekali, semoga Ramadhan kali ini lebih baik dari sebelumnya dan menjadi medan untuk kita sama-sama mentarbiyah diri menjadi hamba Allah penuh taqwa.

Allah s.w.t berfirman yang bermaksud:

“Wahai orang-orang yang beriman, diwajibkan atas kalian berpuasa sebagaimana diwajibkan atas kaum sebelum kalian, agar kalian bertaqwa”.
(Al Baqarah: 183)

0 Comments:

Post a Comment