27 January, 2010



Dalam satu masa saya perlu memikirkan banyak perkara dan keutamaan saya cuma satu, TESIS MASTER saya.

Tapi begitulah, bila apa yang menjadi keutamaan saya di sampingkan dengan perkara-perkara lain, saya tidak menafikan ianya agak sedikit terbengkalai dan tertangguh.

Saya tertekan...saya tidak menafikan itu

Mana mungkin saya tidak tertekan ...kerana saya manusia biasa.

Setiap hari saya memikirkan tentang Jalsah Ilmiyyah Quraniyyah

Setiap hari saya memikirkan tugas pembaikian modul PJJ yang tertangguh

Setiap hari saya memikirkan amanah ustaz Wan kepada saya

Setiap hari juga saya memikirkan perkara-perkara lain yang tak boleh saya elakkan dari memikirkannya

Kadang-kadang sakit kepala dan sesak dada ini dibuatnya, tetapi saya tidak boleh berlepas tangan dari melaksanakan semuanya...saya perlu menyelesaikannya!

Lebih-lebih lagi saya perlu menyelesaikan TESIS MASTER saya dengan sebaik mungkin. Kelmarin suami saya sudah memberikan 'amaran' awal kepada saya:

"Jangan jadi macam sem lepas"

Minggu ini saya terlalu letih sebenarnya

kesihatan saya juga agak tidak memberangsangkan (terpaksa menelan ubat yang agak banyak)

sehinggakan idea untuk menaip ayat pada bab 2 tesis saya menjadi beku dan kaku

Bila begitu keadaannya

Seperti biasa...saya banyak termenung dan merenung

MEMUHASABAH DIRI

Hamba tanpa jemu mencari kekuatan

terus-terusan belajar membaja keikhlasan

moga hati sentiasa dibungai ketenangan

demi meneruskan sebuah PERJUANGAN

Ya Allah...yassir walaa tu'assir Ya Karim

0 Comments:

Post a Comment