23 November, 2009

Salam kasih untuk semua setelah agak lama menghilang dari dunia maya.

Alhamdulillah, saya selamat tiba di Singapura pada jam 5 lebih petang semalam. Saya kembali menghirup udara kota Singa setelah 9 hari berada di Bumi New Zealand.

Subhanallah, sebuah perjalanan yang tak mungkin saya lupakan hingga ke akhir hayat.



Setiap kali saya memandang keindahan buminya, setiap kali itu juga terbayang di ruang mata saya ayat-ayat al-Quran yang menceritakan tentang bumi, gunung, langit, malam dan juga siang dan setiap kali saya tersenyum dek terpesona dengan keindahan ciptaan Allah, setiap kali itu juga seakan ayat-ayat al-Quran itu dibacakan di
telinga saya, menusuk terus ke lubuk jiwa.



Subhanallah!

Perjalanan ini lebih menjadikan saya seorang hamba yang merasa diri benar-benar hamba dan merasa betapa maha Agungnya Allah s.w.t.

P/S: Insya Allah, saya akan menulis mengenai percutian saya selama 9 hari di bumi New Zealand agar sama-sama dapat merasa betapa hebatnya ciptaan Allah s.w.t.
Moga perkongsian itu nanti bukan setakat perkongsian sebuah percutian tetapi yang lebih utama ialah agar kita sama-sama dapat melihat dengan mata seterusnya tidak lupa untuk bertanya pada iman: "Bagaimanakah ia? Semakin meningkatkah? Atau sebaliknya?"

0 Comments:

Post a Comment