03 June, 2009

Bismillah

Saya masih diulit dengan keletihan...

KEM

Pada hari Sabtu yang lalu (30.05.09), saya telah mengikuti perkhemahan B.I.L.L Camp (Basic Islamic Learning Leadership Camp) di Pulau Ubin. Penyertaan saya di kem tersebut sebagai cadre (maaf tidak tahu bagaimana hendak diterjemahkan ke bahasa Melayu) telah menemukan saya dengan Fatayat Ghufran yang agak lama saya tinggalkan. Insya Allah, selepas ini pertemuan demi pertemuan akan diatur untuk kami meneruskan sesi usrah yang terpaksa dihentikan kerana masa mereka yang tidak mengizinkan dan kerana saya pula perlu melanjutkan pangajian saya di peringkat Master.


Saya dan Fatayat Ghufran



Kehadiran saya di kem ini sebenarnya lebih untuk menemani seorang adik yang baru saya kenali yang bernama Abidah. Walaupun dahulu kami berada di satu madrasah tapi baru kali ini saya dapat mengenalinya dengan lebih dekat. Subhanallah....Moga ukhwah ini berterusan dan dirahmati Allah s.w.t.


Saya dan Abidah

FORUM

Pada keesokan harinya (31.05.09), saya terpaksa bergegas pulang dari Pulau Ubin untuk menyiapkan diri sebagai ahli panel untuk Forum Cabaran Remaja Muslimah Millenium di Masjid Kampung Siglap anjuran AhlulquranPTS dan puteri Samrah. Memang agak kelam-kabut. Saya bagai nak pitam pun ada. Dengan keletihan yang masih lagi belum hilang walau sedikit pun, ingin sahaja saya menarik diri dari menjadi ahli panel pada petang itu. Namun, memandangkan saya sudah berjanji, saya kira tidak elok saya menghampakan permintaan orang di saat-saat akhir. Mujur saya sudah menyiapkan isi-isi penting sehari sebelum saya bertolak ke Pulau Ubin dan Alhamdulillah, walau keletihan, segalanya dapat berjalan dengan lancar.

KULIAH MUSLIMAH

Setelah forum, saya perlu menyiapkan diri untuk menyampaikan kuliah Muslimah pada hari Selasanya. Harapan saya untuk berehat dengan sepenuhnya nampaknya tidak kesampaian. Masa saya pada hari Isnin itu pula, terpaksa saya habiskan dengan menelaah kitab-kitab sebagai persedian untuk kuliah Muslimah. Akhirnya pada malam semalam saya dapat menyampaikan kuliah Muslimah yang bertajuk "Pagar diri dan rumah menurut al-Quran dan al-Sunnah". Alhamdulillah...

LETIH DAN SAKIT

Hmmm, akibat keletihan yang amat sangat sedari hari Sabtu hinggalah selasa semalam, hari ini badan saya begitu lemah(ditambah lagi dengan cold sore yang tumbuh di atas bibir). Cold sore itu merupakan amaran kepada saya bahawa saya tidak boleh keluar rumah melainkan jika ia sudah agak kering dan hampir sembuh.

Maka dengan itu, hari ini saya perlu berehat..

walaupun di otak saya ini terus-terusan berfikir kerana ada banyak tugasan yang perlu saya selesaikan belum lagi saya usahakan..

Apapun, saya ingin terus tersenyum walau tidak berapa sihat dan keletihan =) =) =)

Rabbi yassir walaa tu'assir Yakarim..

P/S: Doakan untuk kesihatan saya =)

0 Comments:

Post a Comment