22 June, 2009

Doakan Saya


Bismillah

Agak lama saya tidak menarikan jari-jemari saya di papan kekunci untuk blog ini. Saya tidak tahu mengapa saya tiba-tiba ketandusan kata dan bicara. Bukan kata untuk blog ini sahaja, malah banyak lagi perkara-perkara lain yang tidak terlaksana kerana dibelenggu rasa murung. Saya jadi lemah dan mudah bosan. Mungkin kerana terlalu lama terkurung di dalam rumah dek sakit yang pergi dan tidak pernah berjanji yang ia tidak akan kembali.

Saya masih perlu memakan ubat.

Saya perlu mematuhi masa dan perut saya perlu sentiasa berisi sebelum menelan sebiji ubat yang perlu saya makan setiap 4 jam dalam sehari. Kadangkala letih dibuatnya melihat jam dan sentiasa perlu mengunyah makanan. Doktor sudah berpesan "Double your meal. Makan enam kali sehari".

Mungkin kerana itu, banyak perkara yang ingin saya lakukan tergendala kerana dililit bosan yang tiada penghujung. Akhirnya, Saya tidak ada kestabilan emosi.

Saya berasa sedih dan saya berasa agak kecewa kadangkalanya. Dan itu juga yang dikatakan pada setiap artikel yang saya baca mengenai sakit ini. Mereka yang terkena sakit ini, kebiasaannya akan mempunyai perasaan-perasaan seperti itu.(Maaf kerana tidak berterus-terang tentang apakah sakit yang saya hidapi. Saya cuma berharap agar saya sembuh sepenuhnya sebelum kuliah saya bermula pada bulan Julai nanti)

Ya Allah, kuatkan saya, ya Allah. Berikan kesembuhan pada saya.
Jangan jadikan saya hamba Mu yang berputus asa, ya Allah.
Indahkan hati ini dengan sabar, Ya Allah....


اللهم رب الناس, أذهب البأس , اشف أنت الشافي , لا شفاء إلا شفاؤك , شفاء لا يغادر سقما


"Ya Allah, Rabb Ummat Manusia, singkirkanlah semua penyakit. Engkau maha penyembuh, tidak ada kesembuhan melainkan kesembuhan dari Mu, kesembuhan yang tidak meninggalkan satu penyakit pun" (Hadith riwayat al-Bukhari dan Muslim)


P/s: Doakan untuk saya...

0 Comments:

Post a Comment