27 April, 2009

Petang ini saya amat sedih sekali...
Sedih apabila jubah-jubah saya menjadi bahan permainan monyet-monyet yang tidak mengenal apakah erti jubah-jubah itu pada saya

Keletihan saya membasuh jubah dan pakaian lain seawal jam 7 pagi tadi masih terasa
Semakin terasa letih dan peritnya jiwa apabila melihat jubah kesayangan saya yang dibelikan oleh suami saya koyak akibat menjadi rebutan oleh monyet-monyet yang menyangka kain-kain itu adalah barang permainan yang cukup menyeronokkan untuk dijadikan sebagai bahan tarik-menarik antara mereka dan lebih-lebih memeritkan saya apabila baju-baju saya dikencingi 'mereka'.

Gambar ini dipetik pada tahun 2008 ketika di blok 8U 202, Kolej Ungku Omar,UKM.


Memang saya menangis
tidak kisahlah jika ada sesiapa yang ingin mengatakan saya seorang yang cengeng
lantaran menangis hanya kerana baju menjadi mangsa monyet-monyet Kolej Ungku Omar yang tidak mengerti apa-apa

Saya memandang sayu ke arah baldi yang penuh dengan baju-baju yang perlu dibasuh semula

Lebih-lebih sayu lagi hati ini tatkala memandang jubah kesayangan saya yang telah dikoyakkan oleh monyet-monyet...

Sungguh...Jubah itu terlalu bererti buat saya kerana ianya memberikan seribu satu makna yang hanya saya dan Allah s.w.t sahaja mengetahui

Saya akan pastikan ianya tidak akan berulang untuk kali yang kedua...

Inna lillahi wa inna ilaihi Raji'un

0 Comments:

Post a Comment