21 April, 2009

Bismillah

Peningnya kepala saya bila melihat buku-buku dan file-file ini...



Baru lihat, belum lagi buka untuk dibaca dan dihafal setiap satu darinya.
"Ya Rabbii..Yassir. Boleh..boleh, Sakinah. Insya Allah, BOLEH!" =) Positif lagi!

Teringat masa di dalam dewan peperiksaan tadi. Walau masa hanya berbaki 15 minit, saya tetap menyakinkan diri saya bahawa saya boleh menjawab soalan terakhir itu. Akhirnya, memang saya jawab walau tidak sesempurna yang diminta oleh soalan. Habislah semua apa yang saya ingat saya luahkan di atas kertas jawapan. Saya tersenyum. Itulah dia POWER nya bila ada sikap berfikiran positif! =)

Tiba-tiba saya terpandang hadiah yang diberikan oleh 4 orang pelajar tutorial saya.



Saya tersenyum lagi....
Terlalu banyak kisah telah dilakar
Terlalu banyak cita-cita telah dibina
Terlalu indah ikatan ukhwah yang telah dikait
Terlalu banyak perkongsian ilmu dan rasa telah dibicara
antara saya dan pelajar-pelajar tutorial saya

Kepada mereka saya hadiahkan kata-kata ini:

Di dalam hati ini ada selautan kasih untuk mu
dari kasih itu ku bentuk sebuah harapan
ku hiasai ia dengan persahabatan
untuk melihatmu sebagai pejuang Islam.
Salam juang dari gurumu- UstazahSakinah =)



Indahnya bila dapat berkongsi bicara
bicara yang membuatkan insan lain merasa diri hamba.

P/S: Saya tidak berapa sihat.Doakan untuk kesihatan saya.

0 Comments:

Post a Comment