25 April, 2009

Malam ini saya terkenang-kenang kata-kata yang pernah saya coretkan suatu masa dahulu, kata-kata yang bertarikh 5 Januari 2007:

Aku adalah bunga yang telah disunting, Ya Allah. Peliharalah aku yang berada di kejauhan ini, agar setiap saat hembusan nafasku dijauhi dari sebarang kemaksiatan.

Peliharalah rindu ini, agar ia tidak dicemari dengan keraguan dan kesakitan yang amat sangat..Walau ku tahu rindu itu sememangnya cukup menyakitkan jiwa dan raga!

Tetapkanlah diri dan pemikiran ini agar sentiasa berada dan berfikir mengikut syariatMu..berfikir menggunakan iman dan ilmu yang bersulam di dada, bukan berfikir dengan emosi dan nafsu yang sentiasa ingin beraja di jiwa.

Peliharalah hatiku agar aku tidak menyimpan sedikit pun rasa dengki dan benci, biarkan hati ini penuh dengan kasih sayang dan rasa ukhwah yang tiada galang gantinya.





Lalu saya terus termenung dan merenung...

mujur ada iman
mujur ada ilmu
mujur ada Tuhan..Allah Azza wa Jalla....

0 Comments:

Post a Comment