04 February, 2009

Muram



Saya muram....
ada kegusaran pada perasaan
ada kekalutan yang tersimpan
ada keletihan yang tiada tepian

Tetapi

dalam apa jua keadaan saya perlu katakan:

"Saya mampu mengatasi semuanya!"

Saya membaca kembali kata-kata yang tertampal indah di tembok bilik ini:

Ya Allah...
Beban yang kugalas amat berat untuk ku bawa
Berikan kekuatan untuk ku
Biar perjuangan ilmu kutempuh dengan redhaMu
Agar beban ini mengajar aku
erti keikhlasan dalam mengejar ilmu Mu
Jangan Kau jadikan kesibukan ini
penyebab aku jauh dariMu
Jangan Kau jadikan airmata ini
Penyebab aku berputus asa
dari terus mencapai rahmat Mu
Thabbit Quluubana ‘Ala Diinik!!
Menuntut ilmu kerana Mu
Agar beban ini terasa ringan
Agar hati ini terasa dibelai kasih Mu
Rabbi Yassir walaa Tua’ssir Ya karim


Itu do'a saya
Do'a yang ada padanya tangisan...

0 Comments:

Post a Comment