03 November, 2008

Salam kepada semua.

Alhamdulillah saya kembali semula menghirup udara di kota Singa. Kembali dengan cuaca yang mana sejak saya dilahirkan begitulah ia. Tidak seperti cuaca ketika mana pertama kali kaki ini menjejak di lapangan terbang London, Heathrow. Asap yang keluar dari hidung dan mulut apabila bernafas, batuk, ketawa dan berbual lantaran cuacanya yang terlalu sejuk membuatkan saya agak terperanjat =)

London Eye


Hingga sekarang saya masih dapat merasakan gigilan badan saya ketika menunggu bas di perhentian bas Staines. Alangkah sejuknya cuaca di sana. Cuaca pada waktu itu sudah mencecah 6°-0°. Tidak tahan saya dibuatnya. Saya rasa jika bas terlalu lambat pasti saya pengsan kerana terlalu kesejukan dan baju tebal yang saya kenakan masih belum dapat membendung rasa sejuk itu.

Maha suci Allah yang mentakdirkan segala sesuatu dengan penuh keindahan. Kota London dan persekitarannya agak bergegar pada pagi Rabu 29 Oktober 2008 kerana turunnya salji. Tetapi saljinya tidaklah setebal mana di London berbanding dengan tempat-tempat yang lain. Apabila matahari naik sedikit salji-salji itu cair menjadi air.

Salji di atas rumput


Sebenarnya banyak lagi perkara yang ingin saya kongsikan mengenai kota London, makanannya, kehidupannya dan terutamanya mengenai kehidupan masyarakat Muslimnya kerana ada beberapa perkara tentang mereka (masyarakat Muslim) yang amat menyentuh perasaan saya.

Sharmeen dan Fahima, pelajar yang baru sahaja selesai kelas agama (madrasah) di East London Mosque


Ada beberapa gambar yang sempat saya 'upload'kan dan masih lagi dalam proses meng'upload'. Sila ke laman multiply saya untuk melihat gambar-gambar tersebut.

Insya Allah, kita bertemu di lain ketika untuk lebih berbicara tentang Kota London dan juga keindahan Leeds Castle dan persekitarannya di Kent, England.

Sekian, salam ukhwah dari saya untuk semua.

0 Comments:

Post a Comment