28 June, 2008

Jgn biarkan sepi ini menguasai
Aku bimbang menjadi insan yang tidak tahu menghargai
Aku bimbang menjadi insan yang tidak reti mensyukuri
Aku takut tidak menjadi insan yang lebih menghormati

Sukar untuk aku nyatakan padamu
Nanti akhirnya aku juga yang dipersalahkan
Namun adakah semua ini adil untukku
Sedangkan dirimu sendiri tidak pernah berusaha untuk memperbaiki?

Aku dijerut rasa
Aku hampir kecewa
Aku hampir berputus asa
Mungkin juga hampir gila
Sudah bertahun lamanya aku terseksa
Memendam rasa, menyimpan kecewa
Dihimpit sepi yang tidak bertepi
Dibelenggu sunyi yang merantai diri

Mujur aku punya iman di jiwa
Dahiku mencecah sejadah jua
Tangisan hanya terhambur di depan Allah
Aku akur pada ketentuan
Aku sedar kepahitan pada sebuah kesabaran

Ya Allah..aku ingin hati ini dibelai kasih-Mu

Biar insan lain tidak memahami
Kerana kutahu Kau Ya Allah lebih mengerti....

0 Comments:

Post a Comment