15 May, 2008

Hari ini saya bertekad untuk menuliskan sesuatu setelah agak lama saya menyepikan diri. Saya tidak ke mana-mana. Cuma agak sibuk..maklum sahaja, baru pulang dari UKM. Mmm….saya cuba untuk menulis..tetapi, seperti biasa jika saya ketandusan idea atau tidak tahu bagaimana untuk berbicara …saya akan diam dan termenung.

Beberapa hari ini saya agak sibuk juga, mengemas barang-barang yang dibawa pulang dari UKM. Menjadi satu masalah bagi saya apabila saya tidak ada tempat untuk meletak barang-barang tersebut. Baju-baju saya pun masih lagi tersimpan di dalam beg besar. Saya juga sibuk menyediakan kertas cadangan. Walaupun hanya beberapa helai tetapi fikiran saya tetap perlu dikerah untuk berfikir dengan sebaiknya (terasa macam buat assignment pulak ..hehhe). Ini kerana saya tahu apa yang ingin saya cadangkan bukan perkara yang main-main. Apapun Alhamdulillah, dua kertas cadangan sudah dihantar kepada yang berkenaan dan kini saya sedang menanti jawapan.

Apa yang saya tahu kini..saya benar-benar diulit kerinduan. Rindu pada adik-adik saya di UKM. Rindu pada Syuhada’, Wahyuni, Salmi, Suzana, Aishah, Faridah dan Azizah. Bila terkenangkan malam penuh tangisan tempo hari bersama mereka, jiwa saya sebak…saya ingin menangis lagi rasanya. Setiap apa yang mereka katakan pada saya masih lagi terngiang-ngiang di telinga ini. Setiap pelukan dan genggaman jari-jemari mereka masih hangat saya rasakan…berat untuk saya pergi meninggalkan mereka sebenarnya. Teramat berat….

Saya juga teringatkan Basirah, Linda, Saadah, Nabilah, Saadiah adik Fauzi, Aminah Fpend dan ramai lagi. Saya rasa belum puas berbicara dengan mereka. Belum puas berkongsi rasa dan idea dan belum puas bertukar ilmu dan pendapat.

mmmm….
Tiba-tiba saya rasa sunyi yang amat sangat…
Saya mengerti saya perlukan masa untuk menyesuaikan diri di bumi sendiri kini….
Saya perlu kumpulkan kekuatan untuk berdikari menyebarkan ilmu tanpa pensyarah-pensyarah yang saya kagumi ilmu mereka…
Saya perlu bergerak untuk melakukan sesuatu yang terbaik sebelum saya pergi lagi meninggalkan kota Singa…
Rabbi yassir Walaa Tu’assir…

0 Comments:

Post a Comment