16 January, 2008

Sakit!

Masa benar-benar terhad untuk saya duduk bersantai di hadapan komputer. Saya sebenarnya perlu banyak berehat..tetapi masa tidak mengizinkan.
Selsema saya hampir sembuh, batuk saya hampir hilang dan demam saya tetap datang dan pergi..untuk itu, cold sores saya muncul tanpa kehendak saya.
Aduhhh…pedih dan amat menyakitkan.
Saya amat faham apabila cold sores keluar di hidung saya bermakna saya berada di tahap yang kritikal..saya perlu berehat.
Tapi bagaimana ye?
Nak tak nak saya tetap berlari ke sana ke mari..
Pergi kuliah dan tutorial walau sebenarnya saya tak berdaya nak memberikan penumpuan..
Tetap meneruskan perbincangan demi perbincangan untuk kertas kerja berkumpulan yang akan dibentang minggu depan
Dalam keadaan kepala yang kepeningan saya terpaksa juga buat research di library
Malam duduk depan computer menaip dan terus menaip tesis dan kertas kerja
kadang-kadang sampai terlelap depan komputer…
Pagi-pagi bangun..mata mesti bengkak tak cukup tidur..
mmm..Allah sahaja yang tahu perasaaan saya waktu ini…
kadang-kadang mcam nak give up…
tapi mengalah bukan diri saya
bukankah mengharap senang dalam berjuang umpama merindu bulan di tengah siang?
Walau semangat hampir pudar..
saya tetap ingin berdiri untuk meneruskan perjuangan
semua perkara yang saya lakukan
saya tidak putus-putus berdoa:
Rabbi yassir..Rabbi yassir Wa Laa Tu'assir

0 Comments:

Post a Comment