22 December, 2007

Sesuatu yang tidak saya jangkakan. Sujud syukur saya bergegar dengan gigilan badan saya.

Saya kira saya tidak akan menangis…saya juga sangka jika saya menangis itu bermakna saya tidak betah untuk menerima takdir yang bakal saya hadapi. Ketika computer saya dalam usaha memasuki ruang SMPweb, saya asyik berdoa di dalam hati “Ya Allah kuatkan hati saya…kuatkan hati saya”.

Saat keputusan peperiksaan saya dipaparkan..saya terkejut! Benarkah apa yang saya lihat? Lidah saya tidak putus-putus melafazkan tasbih dan tahmid. Saya sujud syukur..lalu airmata saya mengalir deras. Saya tidak dapat menahan sebak lantaran kesyukuran yang tidak tahu bagaimana untuk saya luahkan.

Keputusan peperiksaan saya kekal dari sudut PNGK (markah keseluruhan dari sem 1 tahun 1 hingga sem 1 tahun 3) manakala PNGS (markah untuk semester 1 tahun 3) saya turun 2 mata. Saya perlu bersyukur kerana saya tahu jika tidak kerana pertolongan Allah, saya tidak akan dapat semua ini.

Allahuakbar walillahil hamd! Segala puji itu hanya untuk Allah s.w.t.

0 Comments:

Post a Comment