26 October, 2007

Esok awal pagi lagi saya akan bertolak daripada Singapura ke Bangi. Dalam perjalanan nanti, saya sebenarnya ingin sekali berkunjung ke rumah rakan saya di Melaka yang akan melangsungkan perkahwinannya. Tetapi diatas sebab-sebab yang tidak dapat saya elakkan saya terpaksa mengecewakan rakan saya yang amat berharap akan kehadiran saya. Maafkan saya. Bukan kehendak saya. Banyak perkara yang perlu saya siapkan sesampainya saya di Bangi nanti. Saya juga berasa agak terkilan dan sedih. Tetapi apakan daya saya.

Minggu hadapan peperiksaan. Perjuangan saya akan lebih menjadi hebat. Kerana perjungan saya tidak sama seperti perjuangan rakan-rakan saya yang lain. Saya yakin, saya akan menghadapi pelbagai kemungkinan dan saya hanya punya semangat yang tinggi dan kebergantungan saya kepada Allah yang jitu untuk menghadapi semuanya.

‘Amaran’ awal telah saya rasakan. Walaupun ianya sudah berjaya saya hapuskan, tetapi saya tahu…’amaran itu’ tidak akan berhenti disitu. ‘Dia’ tidak akan berputus asa lantaran ‘dia’ TERLALU banyak ‘tentera’ yang juga tidak pernah berputus asa untuk terus ‘memerangi’ saya.

Jika ‘dia’ tidak pernah berputus asa. Saya juga begitu, saya tidak akan berputus asa. Kadang-kadang saya tidak tahu bagaimana nak luahkan..bagaimana nak katakan. Hanya saya yang menghadapi dan hanya saya yang tahu bagaimana rasanya. Saya tidak punya harapan melainkan Allah untuk membantu saya. Saya perlu teruskan perjuangan ini seperti sem-sem yang lepas walaupun LEBIH daripada seribu satu dugaan yang datang silih berganti TANPA HENTI.

Ya Allah…lindungilah diri ini.

0 Comments:

Post a Comment