09 September, 2007

Monolog

Tiba-tiba pagi tadi aku merasakan sesuatu yang sudah agak lama juga tidak hadir. Aku tersentak!Aku memejamkan mata, dan cuba melihat apa yang ada di skrin computer PTSL, laman web Gemilang tetap dihadapan mataku, Cuma..aku agak tidak selesa secara tiba-tiba. Dalam hati berkata: “Kau datang lagi rupanya. Kau nak musnahkan aku lagi?”

Aku bangun dari meja computer, terus menuju ke rak-rak buku. BP166! Aku terkejut..kerana bahan mengenai’nya’ terlalu banyak..banyak sekali.Baik dalam bahasa Melayu mahupun bahasa Arab dan Inggeris. Di saat tanganku hebat mencapai, buku-buku yang aku cari, saat itu jantungku berdegup kencang, aku rasa seperti nak pitam, kepalaku sakit bukan kepalang! Aku pejamkan mata lagi, lalu berkata dalam hati: “Aku tak kan berganjak!Kau tak mampu halang aku!Aku tak peduli siapapun Kau. Aku ada Allah!”

Aku teruskan pencarianku, sehingga aku berkenan dengan tiga buah buku yang bertajuk:
1) الدواء القرآني للجن والمس الشيطاني
2) عبادة الشيطان في البيان القرآني والتاريخ الإنساني
3) Sihir Penghalang Perkahwinan

Aku membawa buku-buku tersebut ke kaunter pinjaman dan kini ada bersamaku.Cuma..bila masanya yang hendak dibelek buku-buku itu. Tapi hendak atau tidak, aku perlu buka untuk buat penilaian.

Beranikah aku untuk meneruskan dengan tajuk-tajuk yang berkaitan dengan mistik?Aku tidak serikkah?Bukankah pengalaman semasa semester dua tahun satu yang lalu sudah cukup untuk aku jadikan I’tibar?Aku terlalu berani untuk mengulangi lagi? Kali ini aku akan hadapinya sendirian, jika dulu kami bersepuluh. Tapi kini aku hanya sendiri! Tapi apa bezanya dulu dan kini. Dulu pun,aku juga yang sendirian berlawan dengan’nya’. Tidak ada siapa yang tahu dan dapat menolong.

Aku pejamkan mata lagi lalu bermonolog sendirian:

“Seksalah aku semahumu…aku tidak akan peduli!Semakin kuat kau lakukan..maka semakin kuat aku akan melangkah dan semakin kuat juga aku berada dalam dakwah. Kau takkan berjaya!Kerana Tuhanku maha kuasa!”

Monolog ini ditulis pada 8 September,jam 6.00 petang.

0 Comments:

Post a Comment