27 August, 2007

Sudah seminggu lebih aku tidak duduk depan computer. Bermula sebelum keberangkatan kami ke Seminar al-Hadith di Perak hinggalah kepulangan kami ke Bumi Ukm. Aku Penat!Penat itu belum hilang…nafas aku masih belum tenang. Aku benar-benar keletihan.
Seminar 2 hari di Perak merupakan sebuah perjalanan yang mnegeratkan ukhwah kami pelajar tahun 3, Jabatan al-Quran dan al-Sunnah. Banyak perkara yang ingin aku ceritakan tentang seminar. Tapi nampak gayanya, aku masih belum berpeluang untuk bercerita panjang tentang seminar.Masa amat terhad bagiku hari ini!(Insya Allah...akan diusahakan)

Pulang dari seminar, aku dikejutkan dengan notis perpindahan pelajar UO blok 8U dan 8Y dari taman tenaga pada hari khamis 23 ogos 2007! Kakiku lemah membaca notis itu. Bukan kerana aku tidak suka (sedangkan itu yang aku impikan selama ini) tetapi penat aku belum hilang, aku terpaksa mengemas barang-barang untuk berpindah KEESOKAN HARINYA juga.Kerana itulah yang diarahkan. Aku terpaksa tidak hadir ke kuliah dan tutorial. Aku sms Ajid. Ajid datang pagi esoknya untuk membantu aku berpindah dari taman tenaga ke UO. Ajid juga yang mengangkat barang-barang aku naik tangga UO yang tinggi itu.

Keesokan harinya (Jumaat), aku terpaksa mengikuti kelas pertama memandu selama 5 jam dan terus menduduki ujian teori.(bermakna aku perlu untuk tidak menghadiri kuliah dan tutorial untuk kali kedua) Aku tidak punya hati untuk kelas memandu ini.Aku tahu aku tidak akan dapat menjawab ujian memandu itu dengan baik. Hasilnya juga seperti yang aku jangkakan (walaupun sebenarnya aku terkejut) aku gagal ujian teori.Tapi seperti biasa, Ajid juga yang memberi semangat agar aku menduduki ujian teori itu sekali lagi (pada awalnya aku sudah patah semangat dan tidak mahu meneruskan hasrat untuk mengambil lessen kereta sebenarnya) Ajid terus mendesak, mengatakan aku boleh lulus untuk kali yang kedua nanti.

Maka pagi sabtu itu, Ajid hantar aku ke Akademi Memandu Nilai. Untuk Ajid, akhirnya aku lulus juga ujian teori dengan mata 45/50!Aku masuk ke pejabat akedemi tersebut dan kakak di kaunter itu bertanyakan kepada ku samada aku ingin meneruskan kelas selama 6 jam petang itu atau tidak.Oooo..of course, jawapannya tidak!Aku tak larat untuk duduk 6 jam lagi di tempat itu. Aku minta agar untuk kelas 6 jam itu aku duduki pada Sabtu akan datang. (Pada awalnya Ajid rancang untuk ke PWTC, tapi tiba-tiba dibatalkan, kerana waktu amat singkat untuk kami ke sana, lagipun aku perlu mengemas bilik di UO). Ajid menghantar aku ke UO untuk aku mengemas segala barang-barang yang berselerakan di bilik. Maka bermulalah operasi mengemasku pada petang Sabtu itu.

Hari Ahad, kami ke Mydin untuk membeli barang-barang yang perlu, kemudian kami ke Tesco, seterusnya menuju ke Warta. Petang itu, Ajid hantar aku pulang ke UO dan Ajid pulang ke Singapura jam 6.00petang.

Setelah Ajid menghantar aku pulang, aku terus-mengemas dan terus mengemas bilik hingga jam 1 pagi! Dan hari ini, aku masih lagi keletihan....

(Tidak ada yang menarik tentang penulisan ini...aku sendiri tidak menemui keindahan bahasanya ...ia cukup membosankan!)

0 Comments:

Post a Comment