06 July, 2007

Aku masih di depan laptop,menaip jadual untuk semester baru.Ajid dah lama di buai mimpi.PENAT....ye,aku penat,Ajid pn penat.Perjalanan dari Singapura ke Bangi memenatkan kami.Maklumlah kurang rehat. Aku mcm nak pengsan..ingin ku cuba bernafas tenang,tp fikiran ini masih ingin memikirkan..dan masih ingin terus menggambarkn.Menggambarkan..bagaimana kehidupan aku di UKM sem ini??Pelbagai persoalan..pelbagai sangkaan yang bermain di dalam diri.

Mula sem ini, kami pelajar-pelajar senior UO (Ungku Omar) perlu menetap di luar UKM. TAMAN TENAGA.Perlu naik bas,keluar untuk ke Fakulti satu jam lebih awal,jauh dari library...mmm dan satu rumah 7 orang!!!!

Pada awalnya,aku agak keberatan...aku geram,semangatku hampir luntur!Tapi...aku akhirnya sedar...dalam berjuang tidak pernah menjanjikan kesenangan...jgn berbicara ttg perjuangan, andai diri masih tidak mahu menerima kesusahan. Aku malu pada diri...kerana jika mengenangkan ulama dahulu kala...mampu menuntut ilmu walau terpaksa berjalan beribu batu..mereka MAMPU MENJADI HEBAT,KERANA KESUSAHAN YANG MEREKA TEMPUH!!Aku???baru di uji dgn dugaan ini,sudah mahu menarik wajah masam..sudah mula nak merugut macam-macam...Astaghfirullah

"Jgn lupa utk apa kau belajar...jangan lupa tentang niat dan tujuan yang telah lama kau semai,sakinah"

Hidup tiada erti...tanpa keikhlasan di dalam perjuangan
Tuhan itu maha adil
mendidik hambaNya denagn pelbagai cara
terpulang pada diri..mencari hikmah diatas ketentuan
terpulang pada diri..menggali rahmah diatas setiap yang ditakdirkan
Ya Rabb...
kurniakanlah padaku kekuatan
melalui laluan ilmuMu
Ampunkan aku
tarbiyahlah aku andai aku tersasar
bimbinglah hati ini
untuk menjadi hambaMu yang hidup penuh redha dan taqwa...

0 Comments:

Post a Comment