26 July, 2007

Hatiku gerimis, dan airmataku menitis setitis demi setitis. Aku melihat di langit luas, sekumpulan burung kelihatannya sedang terbang pulang ke sarang, mungkin. Senja merah jelas kelihatan…Maghrib hampir memasuki waktunya. Aku masih di dalam bas rapid KL, menahan sendu yang penuh di dada. Mampukah aku menahan lagi? Akhirnya air jernih ini jatuh juga membasahi pipi.Tapi ia bukan tanda aku mengaku kalah.Aku Cuma ingin mengumpul kekuatan yang hamper hilang dari dalam diri.
Kenapa dengan aku?
Terlelap semasa ustaz menyampaikan kuliah
Banyak nota yang tak di update
Ada assignment yang tak siap lagi
Ya Allah…aku terasa janggal dengan diri sendiri..aku masih tidak percaya, akukah itu? ini perubahan apa sebenarnya. Setiap kali keluar kuliah, jiwaku sarat dengan penuh rasa penyesalan kerana terlelap di dalam kuliah. Itu bukan aku! Aku terlalu letih! Sekilas aku teringat kata-kata Ajid,semasa aku memberi sebab untuk tidak mengambil lessen memandu. Tapi ajid kata: “You failed to manage your time!” Aku tercabar, dengan kepenatan yang entah bila akan berakhir, Ajid berkata begitu kepada aku. Hendak atau tidak, aku terpaksa ambil lessen kereta sem ni!Sedangkan masa bagiku amat singkat untuk ku luangkan pada perkara tersebut!

Aku sebak…sakit dada, menahan penat,sakit dada menahan sendu dan tangisan, yang bila-bila sahaja boleh terhambur keluar, andai aku tidak sekuat hari ini!!!!

25.07.07, ditaip selepas menyelesaikan nota Etika Dan Moral
********************************************************************

26.07.07, PTSL

Ada apa pada hari ini?
Sms demi sms aku terima, ‘Selamat Hari Lahir UNTUK AKAK’
Ucapan selamat hari lahir, membanjiri inbox hp ku.
Tapi…..
Entahlah, ‘dia’ tetap mcm dulu. SAMA!.Usah diharap pada yang memang pasti tidak mahu berubah. Tapi aku sering berkata dalam diri: “Apa salahnya?”

Aku bersyukur, masih diberi peluang untuk menambah umur.
Moga hidup ini memberi manfaat pada diri dan manusia lain….
Bernafas untuk memperjuangkan kalamullah dan din al-Islam

0 Comments:

Post a Comment