01 June, 2007

ALL PINK!!

Alhamdulillah pada 29 mei 07 yang lalu, telah berlangsung program kemuncak Bicara Hawa anjuran PPIS-Jurong dan Masjid Darul Ghufran iaitu acara Deklamasi Hawa. Sebagai orang yang diamanahkan utk mengendalikan program kemuncak ini (dibantu oleh ust Irwan), aku sudah mampu utk menarik nafas lega. Walaupun, ada beberapa perkara yang tidak menyenangkan hatiku, tapi sebagai manusia kita perlu mempunyai hati yang terbuka. Setiap perkara yang dirancang pasti ada kelemahannya, lagipun bekerja dengan makcik-makcik yang tidak berapa berpengalaman, mengapa pula perlu ada kekesalan?(mana mungkin aku mengharapkan mereka seperti adik-adikku di UKM..hehhe) Aku perlu terima dengan seadanya, mereka ada kelemahan, begitu juga dengan diri ini. Namun disebalik kelemahan mereka dan aku, ada KEKUATAN dimana terjalinnya ukhwah, saling hormat-menghormati dan kasih-mengasihi. yang menyenangkan aku, unit muslimah Darul Ghufran dapat menerima kehadiranku disisi mereka untuk membantu mereka dalam menjayakan program Kemuncak ini. Seronok sebab warna pink menjadi warna tema Deklmasi Hawa. Semua PINK. CANTIK and SWEET!!

Akhir sekali,Bersyukur kepada Allah adalah yang terbaik. Melalui program ini, aku telah belajar satu perkataan baru:

HAWA (Hala dan Aspirasi Wanita Anugerah)



Senaman dipimpin Fatayaat Darul Ghufran




hehhe...aku tak buat senaman..jaga laptop




PINK..PINK!





Unit Muslimah Darul Ghufran menyampaikan nasyid.




Ketibaan tetamu terhormat hj Abdul Matin dan para ustaz jabatan dakwah dan pembangunan masyarakat





Ustaz-Ustaz Masjid Darul Ghufran (Pegawai Dakwah),aku sedang berpraktikal didalam jabatan mereka!!





Unit Muslimah Darul Ghufran bergambar kenangan bersama presiden PPIS, Hjh Fatimah Azimullah.Sayang sekali gambarku dengan mereka tidak jelas

gambar-gambar ihsan drpd: Jun :)Jazakillah Khair

0 Comments:

Post a Comment