15 May, 2007

Kucuba selami hati ini
benar..
ia gerimis!!
aku tenggelam di dalam keharuan
SIAPALAH AKU?!hingga menjadi sebutan orang?
ketika aku mendengar katanya "ini dia sakinah yang disebut-sebut"
dia mendakap aku dengan penuh kemesraan dan kehangatan
benarkah apa yang kudengar?
di saat aku berada di tempat asing ini
masih ada lagi insan yang mengenali
masih ada lagi insan yang menghargai
aku sedar kini
mereka yang cinta pada Islam ...dia akan kenal siapa diri ini
mereka yang rindu pada sentuhan rabbani ilahi.... dia kan tersentuh dengan diri ini
dan disaat ini..
sekali lagi aku bertanya:
"benarkah??!!"
senyumannya masih manis hingga ke saat ini
dakapannya masih terasa hingga kini
salamannnya menggenggam jari-jemari ku masih terasa erat hingga malam ini...
Ya Rabb, kuatkanlah aku
iringilah daku..kemana sahaja aku berada
Rabbi yassir walaa tu'assir, Ya Karim.

0 Comments:

Post a Comment